Βιολογικό γιαούρτι

Υγιεινό, βελούδινο και απόλυτα απολαυστικό, αυτό είναι το βιολογικό γιαούρτι! Όποιον τύπο και αν διαλέξεις (πρόβειο, αγελαδινό, κατσικίσιο ή στραγγιστό), η νοστιμιά είναι εγγυημένη. Μπορείς να το απολαύσεις με αμέτρητους τρόπους, για κάθε γούστο και κάθε ιδιοτροπία.

Η παρασκευή του βιολογικού γιαουρτιού βασίζεται στο βιολογικό γάλα. Είτε μιλάμε για αγελαδινό, είτε για πρόβειο, είτε για κατσικίσιο γιαούρτι, το γεγονός και μόνο ότι προέρχεται από ζώα ελευθέρας βοσκής και βιολογικής εκτροφής είναι αρκετό για να εγγυηθεί την ποιότητά του και τη μεγάλη διατροφική του αξία.

Το βιολογικό γιαούρτι περιέχει πιστοποιημένο βιολογικό γάλα και καλλιέργεια γιαούρτης. Ελέγχεται σε όλα τα στάδια της παραγωγής του και πρέπει να καταναλώνεται σχετικά γρήγορα λόγω απουσίας συντηρητικών.

Το βιολογικό γιαούρτι είναι πλούσιο σε γεύση και δεν περιέχει κανένα από τα γνωστά χημικά πρόσθετα της συμβατικής εκτροφής και καλλιέργειας. Τα ζώα έχουν βοσκήσει σε λιβάδια ελεύθερα από ζιζανιοκτόνα και από χημικά λιπάσματα. Κατά τη διάρκεια της ζωής τους δεν έχουν λάβει αντιβίωση, αυξητικές ορμόνες ή ό,τι άλλο δίνει η συμβατική και εντατική κτηνοτροφία στα ζώα. Με άλλα λόγια, είναι απόλυτα ασφαλές για κατανάλωση (από ανθρώπους χωρίς αλλεργίες στη λακτόζη).

Βιολογικο γιαουρτι

Λίγη ιστορία για το γιαούρτι

Από τη ζύμωση της λακτόζης του γάλακτος με τη χρήση καλλιέργειας γιαουρτιού, δηλαδή με τη χρήση ειδικών βακτηρίων, παίρνουμε το γιαούρτι. Κανείς δεν ξέρει με βεβαιότητα πότε και πώς ξεκίνησε η Παρασκευή του γιαουρτιού, εικάζεται, όμως ότι η ιστορία του πάει 7000 χρόνια πίσω, στη Μεσοποταμία.

Από τις αρχές του 2ου αιώνα, το γιαούρτι θεωρήθηκε υπεύθυνο για τη μακροζωία και αυτό βοήθησε στην εξάπλωση της κατανάλωσής του σε όλο τον κόσμο.

Περί τα τέλη του 2ου αιώνα ήρθε η τεράστια ανάπτυξη στη βιομηχανία του γιαουρτιού. Το κοινό γιαούρτι απέκτησε νέες γεύσεις και χρώματα (με την προσθήκη φρούτων, δημητριακών, ζάχαρης, μελιού) και μετατράπηκε σε αγαπημένο επιδόρπιο.

Θρεπτική αξία γιαουρτιού

Το απλό και πλήρες αγελαδινό γιαούρτι περιέχει περίπου 100 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια και αποτελείται από 80% νερό και 10% πρωτεΐνη. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Β2, Β12 και φώσφορο. Περιέχει και ασβέστιο, περίπου 10% της ημερήσιας συνιστώμενης δόσης για ενήλικα.

Παρά το γεγονός ότι τη μεγαλύτερη αγοραστική έχει το γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά, πρόσφατες μελέτες (2013) δείχνουν ότι το πλήρες γιαούρτι είναι αυτό που βοηθάει στη μείωση της πιθανότητας εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων, διαβήτη και παχυσαρκίας.

Χρήσεις γιαουρτιού στη μαγειρική

Στις μέρες μας το γιαούρτι είναι στις δόξες του. Οι εποχές που χρησιμοποιούταν μόνο ως απλό επιδόρπιο (με μέλι και ξηρούς καρπούς) έχουν φύγει ανεπιστρεπτί. Οι νεώτεροι σεφ έχουν φροντίσει γι’ αυτό. Υπάρχουν πλέον δεκάδες, ίσως εκατοντάδες συνταγές που τοποθετούν το γιαούρτι σε σαλάτες, σε σούπες, σε σάλτσες, σε μικρά γεύματα, σε μακαρονάδες και ρύζι, σε κυρίως πιάτα με κρεατικά, σε smoothies αλλά και στη ζαχαροπλαστική. Θα τις βρούμε εύκολα στο διαδίκτυο. Για τους λάτρεις του γιαουρτιού είναι προφανές ότι πάει με όλα!

Βιολογικό γιαούρτι ως επιδόρπιο

Συνταγές βιολογικών