14 Μαΐου 2021
Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

Βιταμίνη Β12, συμπτώματα έλλειψης και τρόποι πρόσληψης από την διατροφή μας

Σε μια εποχή άφθονης τροφής, τα συμπτώματα έλλειψης της βιταμίνης Β12 εμφανίζονται όλο και συχνότερα. Ποιά είναι όμως αυτά, πώς θα τα αναγνωρίσουμε και ποιοί υποφέρουν περισσότερο;
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Μόλις τις τελειταίες δεκαετίες μάθαμε για την Βιταμίνη B12 και τις συνέπειες της ανεπαρκούς ποσότητας στον οργανισμό. Παράλληλα, ανακαλύψαμε πόσο συχνή είναι η έλλειψη της βιταμίνης B12 στον σύγχρονο άνθρωπο.

Για μεγάλη ενεργητικότητα, βελτίωση της μνήμης, άρση της κατάθλιψης και αναζωογόνηση των κυττάρων είναι απαραίτητη η καθημερινή πρόσληψη της B12 μέσω διατροφής. Έχει διαπιστωθεί ότι η έλλειψή της έχει σοβαρές αρνητικές συνέπειες στον σωστό σχηματισμό των νεύρων, προκαλώντας κατάθλιψη και πολλά άλλα προβλήματα σε βάθος χρόνου.

Ποιά είναι η Βιταμίνη Β12

Η βιταμίνη αυτή ουσιαστικά ανακαλύφθηκε το 1965, αν και τροφές που την περιέχουν είχε διαπιστωθεί πως είχαν εξαιρετική δράση στην προσπάθεια καταπολέμησης της αναιμίας. Η Β12 δεν περιέχεται σε φυτά και, κατά συνέπεια, άτομα που ακολουθούν χορτοφαγική δίαιτα υποφέρουν από την έλλειψή της.

Τι μας προσφέρουν οι πλούσιες σε Β12 τροφές:

Σωστή ανάπτυξη νεύρων
Καλή παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και καταπολέμηση αναιμίας
Καλύτερο μεταβολισμό υδατανθράκων, πρωτεΐνης και λίπους

Ποιά είναι τα ενδεικτικά συμπτώματα της έλλειψης της βιταμίνης Β12;

Τα παρακάτω συμπτώματα μπορεί να εμφανιστούν από έλλειψη βιταμίνης Β12, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αυτή είναι η μόνη αιτία που τα προκαλεί:

Κούραση και ατονία
Χλωμάδα
Ασθενής σφυγμός
Κατάθλιψη
Προβλήματα μνήμης
Νευρικότητα

Πλούσια σε βιταμίνη Β12 είναι το κρέας και τα ψάρια. Η σαρδέλα, ο σολομός και το αρνί έχουν τα υψηλότερα ποσοστά.

Η σαρδέλα είναι πλούσια σε βιταμίνη Β12

Βιταμίνη Β12, πώς λειτουργεί;

Η γνωστότερη και κυριότερη λειτουργία της βιταμίνης Β12 είναι η συμμετοχή της στον σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Η Β12 δρα σαν καταλύτης βοηθώντας στη σωστή σύνθεση του DNA που με τη σειρά του δίνει τις σωστές εντολές για τον σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Κατά συνέπεια, έλλειψη της Β12 συνεπάγεται αναιμία.

Η Β12 εξασφαλίζει επίσης τον σωστό σχηματισμό των αμινοξέων, απαραίτητα για την ανάπτυξη και συντήρηση των κυττάρων.

Επιπλέον, η Β12 είναι απαραίτητη για την επεξεργασία υδατανθράκων και λίπους στον οργανισμό.

Τέλος, μια από τις κυριότερες λειτουργίες της Β12 είναι η συμμετοχή της στην ανάπτυξη των νευρικών κυττάρων. Ο μηχανισμός (ο τρόπος συμμετοχής της βιταμίνης) δεν είναι ξεκάθαρος. Έχει όμως διαπιστωθεί εργαστηριακά ότι η έλλειψή της δημιουργεί πρόβλημα στον σωστό σχηματισμό των νεύρων. Επίσης, με τη σωστή δοσολογία η Β12 ανακουφίζει τον πόνο και ελαττώνει τα υπόλοιπα συμπτώματα των διαταραχών του νευρικού συστήματος.

Ποιοί υποφέρουν περισσότερο από την έλλειψή της;

Η βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητη σε όλη την διάρκεια της ζωής μας. Είναι όμως εξαιρετικά σημαντική η κατανάλωση τροφών πλούσιων στην Β12:

Στις εγκύους
Κατά τον θηλασμό
Στα παιδιά
Σε ηλικιωμένους

Χριστίνα Μανωλάκη
Το μοτό μου: Αν το προϊόν είναι καλό, μπορεί να πουληθεί και από μόνο του! μένει εγώ να το βάλω σε μια «σωστή συσκευασία».

Στείλε το σε φίλους:

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

πρόσφατα άρθρα

Οι συνταγές με βιολογικά προϊόντα είναι οικονομικότερες, νοστιμότερες και συμβάλλουν στην βελτίωση της υγείας μας με τον πιο άμεσο τρόπο.
Τα οφέλη του βερίκοκου είναι πολλά, παρά την μειωμένη περιεκτικότητά του σε βιταμίνες. Είναι τόσο πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που η κατανάλωσή του είναι άκρως ευεργετική για την υγεία μας.
Πιθανότατα δεν σας αρέσει να σας λένε τι να κάνετε - ούτε εμένα. Δεν μου αρέσει καν να μου λένε να κάνω κάτι που θα έκανα ούτως ή άλλως.