4 Αυγούστου 2021
Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

11 πρακτικές συμβουλές για υγιεινή διατροφή με περιορισμένο προϋπολογισμό

Δείτε με ποιον τρόπο θα μπορείτε να έχετε καθημερινά στο τραπέζι σας υγιεινά προϊόντα χωρίς να ξοδεύετε μια περιουσία. Με 11 απλά βήματα, κατάλληλα για όλους.
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Στο μυαλό του μέσου Έλληνα επικρατεί η πεποίθηση ότι η υγιεινή διατροφή είναι προνόμιο των λίγων και οικονομικά ευκατάστατων. Εμείς, η ομάδα του Viologika.gr, πιστεύουμε ότι είναι προνόμιο όλων όσων αγαπούν τον εαυτό τους και θέλουν να ζήσουν μια ζωή με όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα.

Με το άρθρο αυτό θα διαπιστώσετε ότι με τα έντεκα βήματα που σας προτείνουμε, θα έχετε μία πολύ πιο υγιεινή διατροφή με αρκετά χαμηλό προϋπολογισμό. Τα αποτελέσματα θα φανούν πολύ γρήγορα στην βελτίωση της υγείας, του σώματος αλλά και της διάθεσης.

11 πρακτικές συμβουλές για υγιεινή διατροφή με περιορισμένο προϋπολογισμό

Μειώστε ή και εξαλείψτε από τη διατροφή σας τα σνακς και τις λιχουδιές.  Μπορεί ένα πακέτο πατατάκια νά κοστίζει μόλις 1,50 ευρώ και μία γκοφρέτα 0,40 ευρώ, όμως η διατροφική τους αξία είναι μηδαμινή και φορτώνουν τον οργανισμό με κακής ποιότητας λιπαρά, ζάχαρη, συντηρητικά και άλλες βλαβερές ουσίες.

Αγοράστε εποχιακά φρούτα και λαχανικά.  Όλα τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν την εποχή τους.  Την περίοδο αυτή βρίσκονται σε αφθονία και το κόστος τους είναι χαμηλό.  Τα εκτός εποχής φρούτα και λαχανικά είναι πάντα πιό ακριβά.

Αποφύγετε τα συσκευασμένα λαχανικά και φρούτα που είναι έτοιμα για κατανάλωση.  Ακόμα και η απλούστερη επεξεργασία των φρέσκων τροφίμων αυξάνει την τιμή τους.  Σκεφτείτε ότι οι προ-πλυμένες και τεμαχισμένες σαλάτες είναι ακριβότερες κατά 1000 με 1500% !!!  Μία συσκευασία προ-πλυμένης και τεμαχισμένης σαλάτας, για παράδειγμα, περιέχει γύρω στα 200 γραμμάρια και κοστίζει μεταξύ 1,00 – 2,50 ευρώ.  Αυτό σημαίνει ότι αν θέλαμε να αγοράσουμε την ίδια ποσότητα που θα μας έδινε ένα μαρούλι, θα πληρώναμε 4 με 10 ευρώ!  Ένα ολόκληρο μαρούλι όμως στοιχίζει μόλις 0,45 με 0,65 ευρώ.

Επισκεφθείτε την τοπική λαϊκή αγορά.  Τα προϊόντα στις λαϊκές αγορές τα πουλάνε οι ίδιοι οι παραγωγοί, που σημαίνει ότι γλιτώνετε το πρόσθετο κέρδος του μεταπωλητή.  Επίσης, επειδή υπάρχει ανταγωνισμός ανάμεσα στους παραγωγούς θα βρείτε καλές προσφορές, ειδικά αν πέσετε σε κάποιον που θέλει να ξεπουλήσει το εμπόρευμά του.  Ακόμη, τα τελευταία χρόνια βρίσκει κανείς όλο και περισσότερες βιολογικές λαϊκές αγορές από όπου μπορεί να προμηθευτεί βιολογικά προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές.  Τα Viologika.gr προσφέρουν έναν κατάλογο με βιολογικές λαϊκές αγορές.

Καλλιεργήστε τα δικά σας λαχανικά.  Αν έχετε κήπο, κάποια γηγενή φυτά  μπορούν να καλλιεργηθούν χωρίς ιδιαίτερη φροντίδα.  Η καλλιέργειά τους είναι εύκολη και οικονομική και σαφώς βιολογική, αφού δεν χρειάζονται λιπάσματα, εντομοκτόνα και άλλα βλαβερά πρόσθετα.  Αν πάλι δεν έχετε κήπο, μπορείτε να φυτέψετε σε γλάστρες βότανα όπως βασιλικό, δυόσμο και δενδρολίβανο.  Χρειάζονται ελάχιστη φροντίδα και είναι στη διάθεσή σας όποτε τα χρειάζεστε.  Μία μικρή έρευνα μπορεί να σας δώσει κάποιες ιδέες και για άλλα φυτά που μπορείτε να καλλιεργήσετε στις γλάστρες σας όπως για παράδειγμα ντομάτες και φράουλες.  Η παραγωγή σας θα είναι μεν μικρή, όμως είναι μεγάλη η ικανοποίηση που παίρνει κανείς γνωρίζοντας ότι είναι δική του παραγωγή.

Χρησιμοποιήστε κουπόνια και προσφορές.  Όλα τα Super Markets έχουν προσφορές και κουπόνια έκπτωσης.  Πριν βγείτε για ψώνια, ενημερωθείτε για τις τρέχουσες προσφορές χωρίς όμως να παρασυρθείτε από αυτές.  Πολλές φορές αγοράζουμε κάτι επειδή είναι σε προσφορά και όχι επειδή το χρειαζόμαστε.  Σαν αποτέλεσμα, ξεχνάμε να το καταναλώσουμε και καταλήγουμε να το πετάξουμε ύστερα από αρκετό καιρό που έχει παραμείνει στο ψυγείο.  Επίσης, πολλοί καταστηματάρχες μπορεί να κάνουν κάποιες εκπτώσεις σε τακτικούς πελάτες τους.  Ερευνήστε τις διάφορες επιλογές που τυχόν έχετε.

Αγοράζετε χύμα.  Αρκετά λαχανικά προσφέρονται σε συσκευασία των 4, 5 ή 6 τεμαχίων.  Θα εξοικονομήσετε αρκετά αν αντί για αυτές τις συσκευασίες επιλέξετε εσείς 4, 5 ή 6 ντομάτες για παράδειγμα από αυτές που είναι στοιβαγμένες δίπλα.  Ένας ακόμη τρόπος εξοικονόμησης είναι η αγορά μεγαλύτερης ποσότητας.  Για παράδειγμα, αν αγοράσετε σήμερα 2 κιλά πατάτες και μετά από δύο – τρεις μέρες άλλα 2 κιλά και μετά από λίγο άλλα 2 κιλά, μπορεί να σας στοιχίσει περισσότερο από το να αγοράσετε 5 ή 6 κιλά μαζί.  Προσοχή όμως γιατί δεν είναι όλα τα φρούτα και τα λαχανικά που μπορούν να διατηρηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Προγραμματίστε το μενού της εβδομάδας.  Με αυτόν τον τρόπο ξέρετε τα υλικά που θα χρειαστείτε και έχοντας μαζί σας μια λίστα αγορών μπορείτε να προμηθευτείτε τα απαραίτητα.  Με τον τρόπο αυτόν δεν αγοράζετε τρόφιμα που θα ξεχαστούν στο ψυγείο και θα αναγκαστείτε να τα πετάξετε μετά από σύντομο χρονικό διάστημα.

Ετοιμάστε μόνοι σας το γεύμα σας.  Η ευκολία που προσφέρουν τα έτοιμα γεύματα είναι μεγάλη.  Όμως δεν είναι ούτε οικονομικά, ούτε και υγιεινά.  Ξέρετε πόσα συντηρητικά περιέχουν;  Όσο για την τιμή τους, με τα ίδια χρήματα που θα ξοδέψετε για να αγοράσετε μία ή έστω δύο μερίδες έτοιμα φασολάκια, για παράδειγμα, θα ετοιμάσετε ολόκληρη κατσαρόλα για να φάει μία οικογένεια μεσημέρι και βράδυ.

Υιοθετήστε την Μεσογειακή Διατροφή.  Η μεσογειακή διατροφή περιέχει όσπρια, πολλά λαχανικά και ελάχιστα ζωικά προϊόντα.  Με τις τιμές των λαχανικών και των οσπρίων να είναι χαμηλότερες από αυτές των κρεατικών και των ζωικών προϊόντων, μειώνετε σημαντικά τα έξοδά σας.

Τρώτε τα λαχανικά ωμά.  Η ωμοφαγία είναι μία τάση που αρχίζει να διαδίδεται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια.  Πολλά είναι τα λαχανικά που μπορούμε να καταναλώσουμε ωμά ή έστω με ελάχιστο μαγείρεμα.  Με τον τρόπο αυτόν έχουμε διπλό όφελος: τα λαχανικά κρατάνε όλα τα θρεπτικά συστατικά τους και εμείς καταναλώνουμε λιγότερο χρόνο και ηλεκτρική ενέργεια για την ετοιμασία τους.

Αξιοποιήστε τα υπολείμματα.  Αν σας έχουν περισσέψει υλικά από κάποιες συνταγές, όπως για παράδειγμα μια – δυο πατάτες ή γέμιση από κολοκυθάκια, αντί να τα αφήσετε στο ψυγείο να χαλάσουν, αφήστε ελεύθερη την φαντασία σας και συνδυάστε τα σε ένα πρωτότυπο και νόστιμο γεύμα.  Έτσι θα έχετε αξιοποιήσει στο έπακρο τα υλικά που έχετε στη διάθεσή σας χωρίς περιττή σπατάλη χρημάτων.

Συμπέρασμα

Η υγιεινή διατροφή με χαμηλό προϋπολογισμό δεν είναι κάτι το ακατόρθωτο.  Οργανωθείτε, προγραμματίστε το καθημερινό σας μενού και ψωνίστε τα απαραίτητα.  Αποφύγετε τα πολλά σνακς και τα γλυκά και κάντε τις αγορές σας έξυπνα.  Τα έτοιμα (προ-πλυμένα, προ-τεμαχισμένα) φρέσκα και κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά μπορεί να είναι μεγαλύτερη ευκολία, αλλά το κόστος σε σχέση με την ποσότητα που προσφέρεται είναι πολύ μεγαλύτερο.

Εκμεταλλευτείτε διάφορες προσφορές και εκπτωτικά κουπόνια, όχι όμως όλα όσα υπάρχουν, αλλά μόνο αυτά που σας εξυπηρετούν.  Συγκρίνετε τιμές στις διάφορες αγορές.  Υιοθετήστε την Μεσογειακή Διατροφή και μειώστε την κατανάλωση κρεατικών.  Καλλιεργήστε τα δικά σας λαχανικά και μυρωδικά και αξιοποιήστε τα υπολείμματα που βρίσκονται στο ψυγείο σας.  Αφήστε την φαντασία σας ελεύθερη και δημιουργήστε νέες και πρωτότυπες συνταγές.  Όσο χαμηλός και να είναι ο προϋπολογισμός μας, μπορούμε πάντα με έναν καλό και έξυπνο προγραμματισμό να έχουμε μία υγιεινή διατροφή χωρίς να ξοδεύουμε μια περιουσία.

Αρετή Βασιλάκη
Η σωστή διατροφή είναι το α και το ω για τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών. Μαγειρεύω, δημιουργώ, προσφέρω όλη μου την αγάπη σε ένα πιάτο.

Στείλε το σε φίλους:

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

πρόσφατα άρθρα

Οι συνταγές με βιολογικά προϊόντα είναι οικονομικότερες, νοστιμότερες και συμβάλλουν στην βελτίωση της υγείας μας με τον πιο άμεσο τρόπο.
Τα οφέλη του βερίκοκου είναι πολλά, παρά την μειωμένη περιεκτικότητά του σε βιταμίνες. Είναι τόσο πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που η κατανάλωσή του είναι άκρως ευεργετική για την υγεία μας.
Πιθανότατα δεν σας αρέσει να σας λένε τι να κάνετε - ούτε εμένα. Δεν μου αρέσει καν να μου λένε να κάνω κάτι που θα έκανα ούτως ή άλλως.