5 Σεπτεμβρίου 2021
Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

Τα 10 σημαντικότερα οφέλη του βερίκοκου για τον οργανισμό

Παρά την μειωμένη περιεκτικότητα του βερίκοκου σε βιταμίνες, είναι τόσο πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που η κατανάλωσή του είναι άκρως ευεργετική για την υγεία μας.
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Η διατροφική αξία του βερίκοκου είναι μεγάλη και τα οφέλη που παρέχει στην υγεία μας η συχνή κατανάλωσή του είναι πολλά.

Η βιταμίνη A που περιέχει το βερίκοκο σε αρκετά μεγάλο ποσοστό, βοηθάει στην υγεία των ματιών.  Μπορεί να καθυστερήσει ή και να αποτρέψει την εμφάνιση του καταρράκτη και της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας.  Μπορεί ακόμη και να βελτιώσει την όραση κάτω από κάποιες συνθήκες.

Οι φυτικές ίνες του βερίκοκου σε συνδυασμό με την αλκαλική του επίδραση στο πεπτικό σύστημα, συμβάλλουν στην καλή πέψη και βοηθούν στην πρόληψη πεπτικών διαταραχών.  Επίσης, η κυτταρίνη και η πηκτίνη που περιέχουν τα βερίκοκα, βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου και στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας.

Το βερίκοκο περιέχει και σίδηρο, αν και σε μικρή ποσότητα.  Δύο βερίκοκα καλύπτουν μόλις το 5% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης.  Όμως, ακόμα και αυτή η μικρή ποσότητα και σε συνδυασμό με το χαλκό που περιέχει το βερίκοκο, μπορεί να έχει ευεργετική δράση κατά της αναιμίας.

Πλούσιο σε φυτικές ίνες, το βερίκοκο μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα και με αυτόν τον τρόπο να μας προστατεύσει από καρδιακά προβλήματα.  Επιπλέον τα αντιοξειδωτικά που περιέχει μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη διαφόρων καρδιαγγειακών παθήσεων.

Το ασβέστιο και το κάλιο που προσλαμβάνουμε από το βερίκοκο βοηθούν την ανάπτυξη των οστών και τα προστατεύουν από κατάγματα και οστεοπόρωση.

Ακόμη, το λυκοπένιο που περιέχει το βερίκοκο, θεωρείται ότι προστατεύει από τον καρκίνο του προστάτη.

Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν επίσης στην απαλλαγή του οργανισμού από τοξίνες και στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών, με αποτέλεσμα την προστασία των κυττάρων.

Οι βιταμίνες A και C, τα αντιοξειδωτικά και οι φυτοχημικές ενώσεις του βερίκοκου  βοηθούν και στην υγεία του δέρματος.  Είναι συστατικά που βοηθούν στην καταπολέμηση των εξανθημάτων και βελτιώνουν την ανάπτυξη και την υφή του δέρματος.  Σαν αποτέλεσμα, το δέρμα παραμένει υγιές και διατηρεί τη λάμψη του.

Ο χυμός από φύλλα βερικοκιάς συστήνεται από κάποιους ειδικούς για ανακούφιση από έγκαυμα, φαγούρα, έκζεμα και άλλες δερματικές παθήσεις.  Προσοχή όμως, ο χυμός αυτός είναι αποκλειστικά για εξωτερική χρήση και σε καμία περίπτωση δεν τον πίνουμε.

Τα βερίκοκα, με τις φυτικές ίνες που περιέχουν, βοηθούν και στην αύξηση του μεταβολισμού.  Επίσης είναι και φτωχά σε θερμίδες, άρα ιδανικά για δίαιτα.

Και μία συνταγή για τον πυρετό: βάλτε σε ένα μπλέντερ δύο βερίκοκα, μία κουταλιά βιολογικό μέλι και λίγο νερό και πολτοποιήστε.  Ο χυμός αυτός θα σας προσφέρει ενυδάτωση, αποτοξίνωση και αρκετά θρεπτικά συστατικά, ώστε να καταπολεμήσετε τον πυρετό με έναν γευστικό τρόπο.

Τα τελευταία χρόνια ακούγονται όλο και περισσότερα για την θρεπτική αξία που έχουν και τα κουκούτσια του βερίκοκου.  Το κουκούτσι αυτό περιέχει μία βιταμίνη του συμπλέγματος B, την αμυγδαλίνη (ή B17).  Την ίδια βιταμίνη περιέχουν και τα αμύγδαλα και τα πικραμύγδαλα.  Έχει παρατηρηθεί ότι η βιταμίνη αυτή εμποδίζει την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων και δρα προληπτικά.  Δεν θεωρείται όμως φάρμακο και δεν μπορεί να καταπολεμήσει καρκινικά κύτταρα που έχουν ήδη αναπτυχθεί.  Χρόνια έλλειψη βιταμίνης B17 μειώνει την αντίσταση του οργανισμού στην ανάπτυξη καρκινωμάτων.  Αν και η υπερβολική πρόσληψη αυτής της βιταμίνης δεν δείχνει να έχει παρενέργειες, οι ειδικοί συνιστούν η μέγιστη ημερήσια κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 3 γραμμάρια.

Συμπέρασμα

Αγοράστε φρέσκα βιολογικά βερίκοκα εποχής για να απολαύσετε όλα τα θρεπτικά τους στοιχεία. Καταναλώστε τα ωμά κατά προτίμηση. Μπορείτε να τα φάτε σκέτα ή να τα προσθέσετε στις καλοκαιρινές σας σαλάτες και να εντυπωσιάσετε.

Καίτη Ψαρά
Η ζωή είναι ένα ταξίδι και τα ταξίδια είναι η ζωή μου… ταξίδια σε κάθε γωνιά της γης, γεμάτα πρωτόγνωρες εικόνες και γεύσεις.

Στείλε το σε φίλους:

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

πρόσφατα άρθρα

Αναρίθμητα τα οφέλη του δαμάσκηνου στην υγεία μας. Δείτε ποιά είναι και πως θα απολαύσετε αυτό το υπέροχο φρούτο με το μοναδικό άρωμα και την γεμάτη γεύση.
Οι συνταγές με βιολογικά προϊόντα είναι οικονομικότερες, νοστιμότερες και συμβάλλουν στην βελτίωση της υγείας μας με τον πιο άμεσο τρόπο.
Τα οφέλη του βερίκοκου είναι πολλά, παρά την μειωμένη περιεκτικότητά του σε βιταμίνες. Είναι τόσο πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που η κατανάλωσή του είναι άκρως ευεργετική για την υγεία μας.