11 Αυγούστου 2021
Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Οι 10 ευεργετικές ιδιότητες του σταφυλιού

Οι ευεργετικές ιδιότητες του σταφυλιού ήταν γνωστές από την αρχαιότητα. Αναφορές στο σταφύλι θα βρούμε ακόμα και στα Ομηρικά Έπη.
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Οι βιταμίνες, τα μέταλλα, τα αντιοξειδωτικά και όλα τα στοιχεία που περιέχει το σταφύλι (το βιολογικό σταφύλι) βοηθούν στη σωστή λειτουργία του οργανισμού, αφού του δίνουν απαραίτητα συστατικά.  Για να δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά τα οφέλη που προσφέρει.

Καρδιά και κυκλοφορικό

Τα αντιοξειδωτικά που περιέχει το σταφύλι προστατεύουν την καρδιά και τα αγγεία από διάφορες παθήσεις.  Στην προστασία αυτή συμβάλλουν και τα λιπαρά οξέα που περιέχονται στο σταφύλι, που κρατάνε τη χοληστερίνη σε χαμηλά επίπεδα.

Πεπτικό σύστημα

Οι φυτικές ίνες που περιέχει το σταφύλι βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου.  Βοηθούν επίσης να απαλλαγούμε από δυσπεψία και δυσκοιλιότητα καθώς και από αιμορροΐδες.  Τα φλαβονοειδή από την άλλη μεριά δρουν κατά του έλκους, βοηθώντας την επούλωση των πληγών.

Πνευματική διαύγεια

Τα φλαβονοειδή του σταφυλιού βοηθούν και τον εγκεφάλου παρέχοντάς του καλύτερη λειτουργία και διαύγεια.

Καρκίνος

Επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι τα αντιοξειδωτικά που περιέχει το σταφύλι και τα προϊόντα που παράγονται από αυτό, βοηθούν στην προστασία από κάποιες μορφές καρκίνου όπως του εντέρου, του στήθους, του ήπατος και του δέρματος.

Αποτοξίνωση

Η ποσότητα καλίου που βρίσκεται στο σταφύλι το κάνει διουρητικό.  Έτσι βοηθά τον οργανισμό να μην κάνει κατακράτηση υγρών και ταυτόχρονα να αποβάλει τις τοξίνες που συσσωρεύονται.

Λοιμώξεις και Φλεγμονές

Το σταφύλι, όπως είπαμε παραπάνω, περιέχει φλαβονοειδή.  Μία από τις ιδιότητές τους είναι και να βοηθούν στη θεραπεία του οργανισμού από λοιμώξεις.  Άλλη μία ιδιότητα του σταφυλιού είναι να δρα και ως αντιφλεγμονώδες, αφού η ισταμίνη και η προσταγλανδίνη που ευθύνονται για τις φλεγμονές, δεν ελευθερωνονται.

Αλλεργία

Ακόμη και στις αλλεργίες φαίνεται να έχει ευεργετική δράση.  Πάσχοντες από διαφόρων ειδών αλλεργιών έχουν αναφέρει ότι χρησιμοποιώντας εκχύλισμα σταφυλιού ανακουφίστηκαν σημαντικά από τα συμπτώματα.

Γόνατα

Έρευνες γίνονται και για να αποδειχθεί η ευεργετική δράση και ο ρόλος του σταφυλιού στην οστεοαρθρίτιδα.  Ασθενείς με πόνους στα γόνατα λόγω οστεοαρθρίτιδας, δήλωσαν ότι είχαν σημαντική μείωση των πόνων αυτών με την καθημερινή κατανάλωση σταφυλιών.

Δέρμα και μαλλιά

Τα αντιοξειδωτικά που περιέχει το σταφύλι έχουν αντιγηραντική δράση στο δέρμα και τα μαλλιά.  Βοηθούν το δέρμα να αποβάλει τις τοξίνες και να προστατεύσει την ελαστίνη και το κολλαγόνο.  Το αποτέλεσμα είναι ένα υγιές, λαμπερό και νεανικό δέρμα.  Η αποβολή τοξινών και υγρών βοηθάει και στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας.

Δίαιτα

Τα σταφύλια μπορούν άφοβα να καταναλωθούν και από όσους θέλουν να ακολουθήσουν κάποια δίαιτα για να αδυνατίσουν.  Είναι χαμηλό σε θερμίδες και τα σάκχαρα που περιέχει είναι φυτικά (φρουκτόζη).  Αν φάμε ένα τσαμπί σταφύλι μεσαίου μεγέθους θα πάρουμε γύρω στις 150 θερμίδες και θα αισθανόμαστε χορτάτοι.  Τις ίδιες περίπου θερμίδες θα δώσουν και δύο μεγάλα φρούτα, όπως ροδάκινα ας πούμε.

Πώς να διαλέξω σταφύλια;

Τα σταφύλια που θα βρείτε στην αγορά είναι τριών ειδών: λευκά, κόκκινα και μαύρα.  Ποιά ποικιλία θα διαλέξετε εξαρτάται από τα προσωπικά σας γούστα.  Κάποιες ποικιλίες έχουν χοντρή φλούδα ενώ υπάρχουν και ποικιλίες χωρίς κουκούτσια.

Κάτι που θα πρέπει να προσέχουμε όταν διαλέγουμε σταφύλια, είναι οι ρώγες να είναι μεν ώριμες, αλλά και σφιχτές και όταν σηκώνουμε το τσαμπί, ένα ελαφρύ τίναγμα δεν θα τις σκορπίσει.  Αυτό δείχνει ότι το σταφύλι είναι ώριμο αλλά όχι υπερβολικά ώστε να χάσει τις πολύτιμες πολυφαινόλες.  Κάτι ακόμα που θα πρέπει να προσέχουμε είναι το στέλεχος του σταφυλιού.  Αν αυτό είναι μαλακό ή υπάρχουν επάνω του ίχνη μούχλας, σημαίνει ότι είναι πάρα πολύ ώριμο ή ότι οι συνθήκες συντήρησής του δεν ήταν σωστές.

Οι 10 ευεργετικές ιδιότητες του σταφυλιού - Πώς να απολαύσετε το σταφύλι

Πώς να απολαύσετε το  σταφύλι

Ένα από τα διασημότερα πιάτα του καλοκαιριού στην Μεσόγειο είναι το σταφύλι με τυρί. Συνδυάζοντας την γλυκύτητα του σταφυλιού με ένα αλμυρό τυρί της αρεσκείας σας, θα δημιουργήσετε μια μοναδική έκρηξη γεύσεων.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φέτα ή οποιοδήποτε αλμυρό τυρί (Brie, Camembert, γραβιέρα …) και καλό, βιολογικό σταφύλι. Απολαύστε το γεύμα σαν μεσημεριανό ή και βραδινό. Θα σας δώσει ενέργεια και πολλές βιταμίνες και αμινοξέα.

Και μία σύνοψη…

Το σταφύλι είναι γνωστό και καλλιεργείται από την αρχαιότητα.  Υπάρχουν τρεις κατηγορίες σταφυλιών: άσπρες, κόκκινες και μαύρες και από κάθε κατηγορία πολλές ποικιλίες.  Υπάρχουν διαφορετικές ποικιλίες για την οινοποιεία, για σταφιδοποίηση και για επιτραπέζια κατανάλωση.

Η διατροφική και θρεπτική αξία του σταφυλιού είναι τεράστια.  Είναι πολύ ωφέλιμο για τον οργανισμό μας, αφού περιέχει 12 από τα 16 πιο απαραίτητα στοιχεία που αυτός χρειάζεται.  Στο σταφύλι θα βρούμε πολλές βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και άλλα θρεπτικά συστατικά.  Είναι ιδανικό για δίαιτα και αποτοξίνωση (διαβάστε περισσότερα για την σταφυλοθεραπεία).  Βοηθά στην πρόληψη πολλών ασθενειών και μπορεί να ανακουφίσει από πόνους.  Με τον τρόπο αυτό μπορεί να βελτιώσει και την ποιότητα της ζωής μας.

Συμπέρασμα

Η καθημερινή κατανάλωση σταφυλιού (σε συνδυασμό με μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή) είναι ό,τι καλύτερο για τη διατήρηση της πολύτιμης υγείας μας.  Συμπεριλάβετε το σταφύλι στην διατροφή σας σαν ένα αγνό, υγιεινό και ποιοτικό Snack!

Ελίζα Παπαγιάννη
Εσωτερική υγεία και εξωτερική ομορφιά πάνε πακέτο! Βασικό όπλο και για τα δύο η σωστή διατροφή.

Στείλε το σε φίλους:

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

πρόσφατα άρθρα

Οι συνταγές με βιολογικά προϊόντα είναι οικονομικότερες, νοστιμότερες και συμβάλλουν στην βελτίωση της υγείας μας με τον πιο άμεσο τρόπο.
Τα οφέλη του βερίκοκου είναι πολλά, παρά την μειωμένη περιεκτικότητά του σε βιταμίνες. Είναι τόσο πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που η κατανάλωσή του είναι άκρως ευεργετική για την υγεία μας.
Πιθανότατα δεν σας αρέσει να σας λένε τι να κάνετε - ούτε εμένα. Δεν μου αρέσει καν να μου λένε να κάνω κάτι που θα έκανα ούτως ή άλλως.