Θρεπτική αξία βιολογικού αβοκάντο

Το αβοκάντο είναι εξαιρετική πηγή σε παντοθενικό οξύ (βιταμίνη Β5), σε βιταμίνη Κ, σε χαλκό, σε φολικό (φυλλικό) οξύ (βιταμίνη Β9), σε φυτικές ίνες … δείτε τον παρακάτω πίνακα για περισσότερες λεπτομέρειες.

Διατροφική αξία αβοκάντο (*)
βιταμίνη Α 4 %   κάλιο 22 %
βιταμίνη B5 (παντοθενικό οξύ) 42 % μαγνήσιο 10 %
βιταμίνη B6 (πυριδοξίνη) 23 % σίδηρος 4 %
βιταμίνη Β9 (φολικό οξύ) 30 % χαλκός 32 %
βιταμίνη C (ασκορβικό οξύ) 22 %    
βιταμίνη E (τοκοφερόλη) 21 %    
βιταμίνη K (φυλλοκινόνη) 35 %    
λιπαρά 32 %    
πρωτεϊνη 5 %    
φυτικές ίνες 40 %    
χοληστερίνη 0 %    
(*) Τα ποσοστά δίδονται για 150 γραμμάρια (1 φλυτζάνι) ωμού βιολογικού προϊόντος και σε σχέση με την ενδεδειγμένη ημερήσια κατανάλωση.

Σε ποιούς κάνει καλό το αβοκάντο; Σε όσους θέλουν να ενισχύσουν το καρδιαγγειακό σύστημα και το ανοσοποιητικό τους, να μειώσουν το βάρος τους, να ρυθμίσουν (ελαφρώς) τα επίπεδα σακχάρων στο αίμα, να ελέγξουν τη χοληστερίνη τους και να βελτιώσουν δέρμα, μάτια και μαλλιά.

Το αβοκάντο είναι τροφή πλούσια σε καροτενοειδή. Δεν είναι η μόνη. Βασικά, οι τροφές που περιέχουν καροτενοειδή δεν είναι και λίγες. Όμως, το αβοκάντο περιέχει αυτή τη θαυματουργή ποσότητα λίπους που βοηθάει στην απορρόφησή τους. Και δεν σταματάει εκεί αλλά βοηθάει στη μετατροπή μέρους αυτών (κυρίως της β-καροτίνης) σε βιταμίνη Α. Δηλαδή, ο συνδυασμός αβοκάντο με καρότο ή ντομάτα είναι εξαιρετικά ωφέλιμος για τα μάτια, τα μαλλιά, το δέρμα, την υγεία των κυττάρων και το ανοσοποιητικό σύστημα.

Τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά του αβοκάντο βρίσκονται στον φλοιό και στο κουκούτσι του. Αν, λοιπόν, το καθαρίζουμε προσεκτικά, φροντίζοντας να πάρουμε (να ξύσουμε) όλη τη σάρκα που είναι κοντά στη φλούδα του, τότε θα έχουμε και το μεγαλύτερο όφελος. Όσο για το κουκούτσι, πολύς θόρυβος έχει γίνει τα τελευταία χρόνια για το αν θα πρέπει να το καταναλώνουμε (μέρος αυτού φυσικά) ή όχι. Έχουν γίνει μελέτες πάνω στο θέμα αυτό. Μία από αυτές διενεργήθηκε από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, το 2013. Τα αποτελέσματα όμως δεν είναι ακόμα σαφή και χρίζουν περαιτέρω διερεύνησης. Υπάρχει άραγε πραγματικός φόβος για την υγεία; Φυσικά και ναι. Για παράδειγμα, το κουκούτσι από ροδάκινο και βερίκοκο περιέχει ίχνη κυανίου, το οποίο βέβαια, γίνεται βλαβερό μόνο μετά από υπερκατανάλωση.

Γιατί βιολογικό αβοκάντο;

Το βιολογικό αβοκάντο, όπως συμβαίνει σε όλα τα βιολογικά προϊόντα, είναι απαλλαγμένο από πολλές βλαβερές ουσίες που προστίθενται στο χώμα και στο δέντρο καθ’ όλη τη διάρκεια της παραγωγής, επεξεργασίας και μεταφοράς του. Για το λόγο αυτό, έχει μικρότερη διάρκεια ζωής από τη στιγμή της αγοράς του και πρέπει να καταναλώνεται σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.

Θρεπτική αξία αβοκάντο

Συνταγές με αβοκάντο

Αβοκάντο dip

Αβοκάντο dip

Συνταγές | Σάλτσες και Dips

Συνταγή για dip με αβοκάντο, σκόρδο και βιολογικό ελαιόλαδο. Μπορούμε να το απολαύσουμε με λεπτοκομμένα ωμά λαχανικά, πάνω στο ψωμί σαν ορεκτικό αλλά και σαν σάλτσα για πατατοσαλάτα και μακαρονοσαλάτα. Έτοιμο σε 4 λεπτά ...

Μπρουσκέτα δροσερή με αβοκάντο

Μπρουσκέτα δροσερή με αβοκάντο

Συνταγές | Ορεκτικά

Εύκολο, υγιεινό και γρήγορο ορεκτικό, με ελάχιστα υλικά. Θα το σερβίρετε τις καθημερινές, σε συγκεντρώσεις και πάρτυ και θα γίνει το αγαπημένο σνακ των παιδιών. Με λίγο σκόρδο (όσο τραβάει η όρεξή σας) και αβοκάντο ...

Συνταγές βιολογικών